Blanketter, priser och ordningsregler
Bokningsinformation
Säsongsbokning – regelbunden bokning
Föreningar som bedriver regelbunden verksamhet i kommunens hallar ansöker om schemalagda tider via blanketten nedan. Bokningssäsongen gäller från och med sista augusti till sista augusti kommande år. Ansökan skickas in senast 31 maj. Efter sista inlämningsdatum ser man över ansökningarna och man får besked om vilka tider man blir tilldelad. Schemat läggs utifrån turlistan som finns längre ner på sidan. Beskedet brukar komma i juli.
Enstaka bokningar
För enstaka bokningar av privatpersoner, ändring av tider, hämtning samt lämning av nycklar och taggar vänder du dig till kommunhusets reception. Kontaktuppgifter finns längst ner på sidan.
Nycklar och taggar
För att komma in i lokalen behövs antingen nyckel eller en elektronisk tagg. Innan eller i samband med att du bokar en lokal meddelar du receptionen om du sedan tidigare har en tagg/nyckel eller om du behöver kvittera ut detta. Nyckeln eller taggen som du får är personlig och får inte lånas ut till någon annan.
Turlista
I de fall lokalerna blir dubbelbokade utgår vi från denna turlista som är antagen av Kultur- och fritidsnämnden.
- Skolans verksamhet (oavsett tidpunkt)
- Ungdomsföreningar som i huvudsak bedriver sin verksamhet inomhus.
- Ungdomsföreningar som i huvudsak bedriver sin verksamhet utomhus.
- Övriga föreningsverksamhet inom kommunen.
- Privatperson (över 18 år) och kommunen.
- Övriga uthyrningar till externa (ej boende inom kommunen)
Allmänna principer
- Bidragsberättigad ungdomsverksamhet går före seniorverksamhet.
- Högre division går före lägre.
- Arrangemang går före tränings- och tävlingsverksamhet.
- En och samma hall kan endast utnyttjas 75% av en och samma förening.
- Hyresgäster ansvarar för att meddela då hallen inte ska användas.
Skoldisco
Uthyrning för skoldisco kan endast ske på Sävsta- och Slottsskolan 7-9 i matsalen. Det krävs en genomgång från kökspersonalen om städning av matsalen. Inga skor får användas i någon av matsalarna.
Priser
Priser gäller enligt fastställd taxa som är antagen av kommunfullmäktige. Priser för föreningar utanför Vingåkers kommun betalar samma taxa som för privatpersoner och företag.
Problem efter kontorstid – journummer
Vid akuta problem i lokalen efter kontorstid kontakta fastighetsjouren på telefonnummer 010-470 56 71. Observera att om du inte kommer in i lokalen på grund av handhavande fel (felslagen kod till exempel) så debiteras du för utryckningskostnaden.
Kontaktuppgifter