

Ännu en gång sticker Vingåker ut hakan med sin besöksnäringskampanj. Efter förra årets lyckade kampanj kommer Vingåkers kommun i år att växla upp.
Vingåker kommer marknadsföras som besöksmål både på orten, för förbipasserande och i 15 andra städer i Mellansverige. Ambitionen är att sätta Vingåker på kartan tillsammans med besöksnäringsföretagen.
– Syftet med kampanjen är att skapa en nyfikenhet kring Vingåkersbygden som plats. Vi vill inte vara någonting vi inte är utan visa en stolthet med att vara en landsbygd med allt vad det innebär. Målet är att få fler att vilja upptäcka, uppleva och göra aktiviteter i Vingåkersbygden, säger Ellinor Larsson, turistkoordinator.
Kampanjen startar den 16 maj och pågår fram till slutet av september. Den röda tråden i kampanjen är ”Vingåker i världen” som kommer lanseras genom budskap som visar att Vingåkersbygden är ett prisvärt alternativ till andra destinationer i världen.
– Ibland måste man våga sticka ut hakan för att väcka en reaktion och skapa en nyfikenhet, säger Susanna Oom Samuelsson, näringslivsansvarig.