Efter två års lyckosamma kampanjer kommer Vingåkers kommun marknadsföra sig som besöksmål ännu en gång. Marknadsföringen kommer ske både på orten, för förbipasserande och i 15 andra städer i Mellansverige. Ambitionen är att tillsammans med besöksnäringsföretagen sätta Vingåker på kartan.
Varje år får kommunen hundratusentals besökare som kommer till Vingåker. Den främsta anledningen är att handeln lockar.
– Vi vill ännu en gång sticka ut hakan för att väcka en reaktion och skapa en nyfikenhet. Vi vill göra mer för att marknadsföra bygden för alla de hundratusentals besökare som varje år kommer till oss genom våra redan starka dragplåster. Många åker ifrån Vingåker utan att riktigt uppleva eller bli nyfikna på mer av vår fantastiska bygd, säger Susanna Oom Samuelsson, näringslivsansvarig i Vingåkers kommun.
Kampanjen startar den 31 maj och kommer hålla på fram till slutet av september. Den röda tråden i kampanjen är ”Landsbygd vs Storstad” och visar på en stolt landsbygd.
Mer information om besöksnäringskampanj 2024